Skema Insurans untuk Covid-19

Mulai 17/5/2021, anda boleh menuntut bayaran insurans dari foodpanda sekiranya anda menghadapi salah satu keadaan berikut:

  • Disuruh kuarantin oleh MOH disebabkan Covid-19
  • Meninggal dunia disebabkan Covid-19
Insurans_Covid

Proses Tuntutan

1. Sediakan semua dokumen yang lengkap​​

  • Borang E-Payment (untuk proses pembayaran balik)
  • Dokumen rasmi dari MOH untuk kuarantin disebabkan Covid-19 ; atau
  • Sijil Kematian disebabkan virus korona (rider meninggal dunia)
  • Laporan Post-Mortem (rider meninggal dunia)
  • Salinan kad pengenalan (depan & belakang)
  • Salinan lesen memandu (depan & belakang)

2. Scan dan emel semua dokumen ke emel yang tertera di bawah:

*Untuk menyemak status tuntutan, sila emelkan kepada emel di bawah:

3. Hantarkan semua dokumen asal ke pejabat pihak insurans

Alamat pejabat Tune Protect di Kuala Lumpur:​

Attn: William / Michael Gopalan Group Corporate Business Dept
 
Tune Insurance Malaysia Berhad,
Level 8, Wisma Tune, No. 19,
Lorong Dungun, Damansara Heights,
50490 Kuala Lumpur Malaysia

Penafian:

Walaupun foodpanda menyediakan skema insurans kepada rider-rider kami, syarikat insurans penjamin semula adalah Tune Protect. Penyediaan skema seperti itu kepada rider tidak dimaksudkan dan tidak boleh ditafsirkan untuk mewujudkan hubungan kerja antara foodpanda dan rider. Rider itu bukan pekerja foodpanda.